XL-ENZ event 2016 was een groot succes!

November 2016, Capelle a/d IJssel - XL-ENZ 2016 groot succes!

Op een schitterende, maar vooral ook originele locatie (bioscoop CineMec de Sterrenkijker) werd door Reflecta het negende XL-ENZ event "Eindgebruiker staat centraal" gehouden. Naast de nieuwste trends in de fashion groothandel en de IT, werd er een sneak preview van de nieuwe user interface van het fashionpakket XL-ENZ getoond.

 

"De komende release (6.0) die in 2017 zal verschijnen staat in het teken van de nieuwe user interface. XL-ENZ zal daarmee in een modern jasje gestoken worden. Het biedt mogelijkheden om aan te sluiten op de nieuwste technologische ontwikkelingen. De nieuwe user interface is webbased en is daardoor toegankelijk op ieder device". Dit waren de eerste woorden van directeur eigenaar Frank Arnold die de aandacht trokken tijdens de openingsspeech. De aanwezigen luisterden aandachtig naar de mogelijkheden die vervolgens door Ton Dekker (Architect) werden uiteengezet.

 

Deze presentatie werd vervolgd door een demo van Marlies Davidse (Consultant). In deze demo liet zij de eenvoud zien van de nieuwe user interface. "Zoals jullie kunnen zien ziet het er heel modern uit. We hebben er voor gekozen dezelfde structuur en werkwijze te behouden zoals XL-ENZ nu kent, vergelijkbaar met het gebruik van een webshop of een app. Alle functionaliteiten waar XL-ENZ nu voor staat zal dus terug te vinden zijn in de nieuwe User Interface, aldus Marlies.

 

Na een break, welke gebruikt kon worden voor het in contact komen met Business Partners van Reflecta zoals Transsmart, Stockbase, Divide, Eezeebee, ConnectPlaza en Genova, werd er vervolgd met ‘as a Service’ en dan in het bijzonder "Software as a service" beter bekend als SaaS. Edwin Rood gaf een boeiende presentatie over de trend van as a service.  "Het voordeel van SaaS is dat de leverancier volledig verantwoordelijk is bij een SaaS constructie" concludeerde Edwin. "Het product blijft van de leverancier en de klant betaald alleen voor het gebruik. Het product wordt dan aangeboden als service. De klant betaald een vast bedrag per maand en weet gelijk waar hij aan toe is."

 

Stephan Bliek van Stockbase behandelde het onderwerp Omnichannel. Dit wil zeggen, de consument besteed niet alleen meer in de winkel, maar gebruikt meerdere kanalen in meerdere richtingen om tot zijn aankoop over te gaan. "De consument is soms beter geïnformeerd over het merk, dat deze een wens kan hebben, die de winkelier mogelijk niet in kan vullen door beperkte voorraad. Wat je dus wilt is een platform dat de nee-verkoop doet verminderen." Schetste Stephan Bliek. "Stockbase biedt deze mogelijkheid". De middag werd afgesloten met een presentaties over Webshop 2.0 en een oplossing om een kostenbesparing te kunnen realiseren op het verwerken van inkoopfacturen.

 

Na deze enerverende middag hebben we met onze klanten, partners en prospects nog een gezellige borrel en hapje genuttigd. Wij hopen iedereen volgend jaar weer te mogen verwelkomen op ons event!