Slimme actie van onze klant Cowboysbelt

November 2015, Amsterdam -

Het Amsterdamse lederwarenlabel Cowboysbelt heeft via een crowdfundingcampagne meer dan 350.000 euro opgehaald in 1 uur en 40 minuten tijd. Het geld is bedoeld voor een nieuw label.
Cowboysbelt, onder andere bekend van brede cowboysriem en de leren ‘cowboysbag’, wilde een nieuwe label starten. Maar hoe kom je aan de financiering? Via het crowdfundingplatform Collin Crowdfund startte Cowboysbelt een campagne en haalde in zeer korte tijd - 1 uur en 40 minuten - maar liefst € 352.500 op bij zakelijke en particuliere investeerders. Daarnaast leggen relaties uit het eigen netwerk een bedrag in van € 47.500.

8 procent rente

In ruil voor een vierjarige lening ontvangen de in totaal 246 investeerders een jaarlijkse, vaste rente van 8%. Mede-eigenaar Huub Tebbens zegt in een persbericht: “Deze moderne manier van financiering past bij ons bedrijf en onze nieuwe koers. Het is geweldig om te zien dat onze plannen zo breed en met zoveel overtuiging worden gesteund door de investeerders.” 

Amsterdam Cowboys

Op 1 december start het nieuwe label dat Amsterdam Cowboys gaat heten. Het nieuwe label biedt een 'bredere, duurzame, premium lifestylecollectie voor een hoger, kwalitatief segment'.
Creatief directeur en mede-eigenaar Mieke Brouwer: “Kwaliteit, luxe en een tikje brutaal. Dat willen we uitstralen met Amsterdam Cowboys. We gaan een bredere collectie neerzetten met niet alleen de vertrouwde cowboysbags en -riemen maar ook schoenen en woonaccessoires. Daarnaast gaan we nóg meer energie steken in duurzaamheid en eersteklas kwaliteit van al onze producten."

Over Cowboysbelt

De introductie van de Cowboybag vormde de basis voor het huidige succes van de Amsterdamse groothandel die in 1980 werd opgericht door Jan Schep. Onder leiding van Mieke Brouwer, die in 2010 mede-eigenaar werd, is het bedrijf steeds meer eigen producten gaan ontwikkelen en uitgegroeid tot producent en leverancier van de meest uiteenlopende kwalitatieve lederwaren. Cowboysbelt levert zowel aan Nederlandse als Europese (met name Franse en Duitse) retailers, variërend van warenhuizen tot boetiekzaken.