Op 03 november jl. stond het Reflecta XL-ENZ event ‘Eindgebruiker staat centraal’ op de agenda bij De CineMec te Utrecht.

 

XL-ENZ: ‘Eindgebruiker staat centraal’

Ieder jaar organiseren wij een evenement voor onze klanten en andere geïnteresseerden – dit was al weer de achtste keer. De opkomst was groot en dat is altijd mooi. We blikken tevreden terug op een zeer geslaagd event.

 

Aanwezige standhouders

 
 

Nieuwe User Interface

Tijdens het event werd door Marlies Davidse een demo gegeven van de nieuwe user interface. Wat het meeste opviel was dat de user interface er natuurlijk veel mooier uit ziet dan de huidige XL-ENZ interface, maar ook dat de nieuwe interface een stuk gebruiksvriendelijker is. Ook was te zien dat dezelfde structuur aangehouden is zodat iedereen in staat is zonder moeite over te stappen van de oude naar de nieuwe interface. De aanwezigen waren enthousiast en lieten weten dat ze liever gisteren dan vandaag willen beginnen met de nieuwe user interface.

 

Software as a Service

Edwin Rood gaf een boeiende presentaties over as a Service. Wat is as a Service en wat is het voordeel voor de afnemer. Software as a Service (beter bekend als SaaS) is een huur constructie, waarbij je tegen een vast maandelijks tarief, software gebruikt. Dit zorgt ervoor dat alle verantwoordelijkheid van het product en alles er om heen bij de leverancier ligt en de afnemer alleen hoeft te zorgen voor de betaling en het gebruik ervan. Makkelijk toch? Nu wordt er vaak gedacht dat zo'n huurconstructie veel duurder is dan een product kopen. Edwin liet aan de hand van een tabel en rekensom zien dat dit niet altijd het geval is. SaaS kan weldegelijk goedkoper zijn dan koop en je hoeft zelf nergens naar om te kijken.

 

Omnichannel

Stephan Bliek van Stockbase behandelde het onderwerp Omnichannel. Dit wil zeggen, de consument besteed niet alleen meer in de winkel, maar gebruikt meerdere kanalen in meerdere richtingen om tot zijn aankoop over te gaan. “De consument is soms beter geïnformeerd over het merk, dat deze een wens kan hebben, die de winkelier mogelijk niet in kan vullen door beperkte voorraad. Wat je dus wilt is een platform dat de nee-verkoop doet verminderen.” Schetste Stephan Bliek. “Stockbase biedt deze mogelijkheid”.



 

Webshop 2.0 module

De macht van de consument is de laatste jaren sterk toegenomen en die ontwikkeling zet door. De consument heeft anno 2017 een duidelijke eigen mening, veel keuze uit aanbieders en heeft toegang tot een oneindige hoeveelheid gratis informatie. Deze trend zien we overslaan naar Retailers. De retailer is gewend om overal 24/7 informatie vandaan te kunnen halen via het web, waarom dan niet van zijn zakelijke bestellingen? De belangrijkste winst met Webshop 2.0 is het verder ontlasten van de Customer Service en het verbeteren van de klanttevredenheid. Denk aan een naadloze overgang tussen de fysieke bestelling, levering en eventueel retouren, nu ook online!

 

Een korte impressie van de evaluatie door de deelnemers: Leuke locatie, interessante onderwerpen, goed geregeld!